Good Day Everyone!!

[I AM CREATING THIS SITE FOR ADD KNOWLEDGE ON, INFO RELATED, and ANY OTHER EXCHANGING INTERESTING HOBBIES]

20110107

INDOOR~! :)

Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah untuk entry ketige ni, aku nk share indoor activity yg aku buat kat ruma..mengemas adelah rutin yg aku sgt2 gemar lakukan tak kesahlah kat mane pun..kat rumah, kat umah sewe dulu2, kat kolej dulu2, office, kat mane2lah..aku sukekan kekemasan..haaa...nk dijadikan cerite..semalam aku duk ngemas bilik akk yg dh penuh ngn sawang2 lelabah ngn habuk2 tebal..huu~ memandangkan akk sefamily nk balik kg dr KK, Sabah ujung bulan ni..kasi cantek sikitla kunun..hihi..

Kemas punye kemas punye kemas abes sume bende dh bekurun yg aku ase bleh di buang, aku buang..smpilah aku terjumpe 1 bag plastik berwarna hijau dlm sebuah bakul..bila aku bukak, fuuuu penuhh dgn manik2 dan labuci2 cantik2..rase teruje sekejap..mcm jumpe harta karun..haha..padehal bende biase aje..

Dr manik2 ngn labuci2 hasil peninggalan akk, dtg idea aku nk test power kat baju kurung sendiri..haha..semangat aku menjahit! aku hentam keromo je..takde buku2 yg boleh di buat reference..haha..reference minda jelaa..lepas dh siap, mak aihh,,, tonggang langgang aku jait..prototype..1st time hand made by me myself..aduhh...dr jauh nmpk mcm oke..mehh dtg dekat sket tengok...ha ha ha...nilailahh sendirik ye.. ;p

Aku puas ht dgn hasil pertama aku..nmpk biase aje..takda yg special pun..cume rasa seronok, sebab aku seronok aku temui sesuatu yg akan dijadikan hobi baru..ada jugak berangan, if dh pandai wat design2 siket, do a research about this activity maybe boleh dptkan income sikit..kene usehe lebih nih..huhu~

Kalau ade design2 manik pada baju yg cantik, insyaAllah aku akan belajar lebih lg untuk makeup, touch up bg dtg idea2 yg boleh di hasilkan..hehe~  ;p


HASIL JAHITAN PERTAMA 

Jauh
   


Dekat Sikit




Borak kosong: Nak wat tempahan?? Bahahhaha  ;p


3 comments:

  1. nak, nak tempah.
    tapi lepas dah pandai nanti ya! :P

    ReplyDelete
  2. selama kenal cik umie..dia mmg pandai keje2 housekeeping ni..:)

    ReplyDelete
  3. nk kecik kn baju kemeja bleh tak?? ngehh..ngehh..ngehh.. sbb ada org terbeli besar

    ReplyDelete